2010. július 5., hétfő

NOKIÁS DOBOZOK: MÁV, BKV, VOLÁNOK




A szerkesztőség a beküldött és publikált kéziratokért semmilyen felelősséget nem vállal.

Nokiás dobozok: MÁV, BKV, Volánok.

Olvasom a lisszaboni címemre nemrég érkezett egyik magyar újságban, hogy az új kormány a vörösnácik által bezáratott vasútvonalakon sorra újraindítja a személyszállítást. Bravó! Azt is hozzátetette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési ügyekért felelős államtitkára kijelentette, hogy a vasúti személyszállítás, annak színvonalának emelése, az utasigények maximális kiszolgálása az Orbán-kormány elsődleges feladata, így a vasút – és a nagyvárosokban a kötött pályás közlekedés – általános elsőbbséget fog élvezni a közúti közlekedéssel, így a Volán-társaságokkal szemben is! Mindenéppen üdvözlendő gondolat a levegőszennyeződés mind nagyobb mértékeket érő veszedelme és a klímakatasztrófa réme küszöbén!




Amerikai kutatások szerint a kamionok a leginkább felelősek az asthma kialakulásáért!



Megjegyzem: mindenütt a világon egyre inkább így van! Egyre több városban, országban új villamos- és vasútvonalakat építenek, miközben Magyarországon az internácik évtizedek óta azok szétverésén fáradoznak. Pedig a klímaszakemberek, környezetvédők és meteorológusok mellett, az egyre súlyosabb asztmás megbetegedésekkel szembenző tüdőgyógyászok is mind hangosabb riadókat fújnak!

Az osztrák ÖBB vasút RoLa kamionszállító szerelvénye. Tranzitúton vagy vasútállomással rendelkező helyiségbe nálunk is tilos lenne egy kamion áthaladása!



A kamionok és a dieselmotoros járművek – így autóbuszok, vontatók, munkagépek – mellett, az egyre több szemétégető és gyárkémény mind több olyan parányi szénmolekulákat juttatnak a levegőbe, amelyek a ma gyógyíthatatlan asztma okozói és az asztmás betegek állapotának fokozatos rontói. De a személygépkocsik túlszaporodása is már sokakban rémálmokat vált ki. Épp ezért kell pozitív diszkriminációban részesíteni a környezetet alig szennyező vonatokat, villamosokat és trolibuszokat, az autóbuszok, kamionok és személygépkocsik kárára! És persze a kamionokat az utak helyett vasúti platformokra kell tessékelni! Úgy, ahogyan ezt sok országban már évek óta megteszik!

Svájc. Bernina expressz.



A Magyarországnyi nagyságú, de jóval keményebb földrajzi viszonyokkal rendelkező Svájc méltó példa lehetne e téren is! Egy sor jelentéktelen kis vicinálist helyi összefogással, némi külső tőke bevonásával villamosították, korszerűsítették és ma már óriási forgalmat bonyolítanak le. Nemcsak a téli síszezon idején! Érdemes megnézni azt a tévésorozatot, amely a svájci vasútvonalakat mutatja be és amelyet időnként – magyar nyelvű szinkronnal – az egyik turista csatorna sugározza. Pedig Svájc alatt nincsenek meleg vízforrások, pecázásra alkalmas tavak, vadászatra alkalmas erdők, nincsenek kiváló borok és bortermő vidékek, nincs mediterrán éghajlat, nincsenek valódi, a Mátra, Gerecse, Vértes, Somogyi dombság, Balatonfelvidék, Bükk, Bakony vagy Mecsek területén és körzetében található csodálatos mikroklimatikus völgyek!


A Millenium táján a még korrupció-mentes, csak az ország javát szem előtt tartó felelős magyar kormányok felismerték, hogy a páratlan thermál-víz kincs túristák százezreit vonzza hazánkba. Ekkor épült a városligeti Széchényi-fürdő is! Az Orbán-kormány követhetné bölcs őseink példáját! Óriási vagyon hever parlagon!



Hazánk páratlan természeti adotságai mindeközben teljesen érthetetlen módon parlagon hevernek! Pedig éppen a svájci szellemben fejlesztett vasút lehetne az igazi motorja az idegenforgalom igen gyors fellendítésének, amely a GDP akár háromnegyedét is adhatná! Ezt komoly külföldi közlekedési szakemberek és közgazdászok szájából hallottam! Csupán jelképes összegért, akár 99 évre bérbe lehetne adni ezeket a vicinálisainkat, hogy aztán a különböző állomások tőszomszédságában komoly adóbevételt kecsegtető szanatóriumok, panziók, szállodák, termálfürdők, rekreációs központok, kempingek, vadászparadicsomok, lovardák és golfpályák épülhessenek!


egy gyógyüdülő a sok közül



A végzett modernizálási, vasútvillamosítási, idegenforgalmi beruházásokat pedig a vállalkozó szellemű befektetők leírhatnák az adójukból! Akár társaságokról, akár magánbefektetőkről lenne szó! Az állam és a lakosság többszörösen jól járna! Hiszen nemcsak rengeteg új, ma annyira hiányzó munkahely jönne létre, melyek tovább gyarapítanák a költségvetési bevételeket, de 99 év múlva az állam modern vasúti infrastruktúrát örökölne, ha úgy dönt, hogy a licencet újabb 99 évre nem hosszabbítja meg.


Vajon az osztrák ÖBB által típushiba miatt át nem vett Bombardier Talent szerelvényeket a MÁV Nokiás-dobozok segítségével vásárolta meg?



Tehát ma már – a tárca közleménye szerint – öt vagy hat vonalon ismét közlekednek a még Csehszlovákiában gyártott kis piros-sárga motorvonatok, vagy inkább sínbuszok. Szép! Csakhogy – olvasom egy másik újságban – a MÁV az új kormány szándékait megpróbálja kijátszani. Hát igen! A vezetők már jól tudják, hogy rövidesen ki lesznek rúgva és nagy ívben repülnek, tehát megmutatják az agyaraikat, visszavágnak. Nyilván az sem tetszik neki, hogy maximum alig 2 millió forintnyi végkielégítéssel mondhatnak búcsút a fejőstehénnek. Nosza! Ha ezt – mondjuk – Rákosi pajtás idején tették volna, államellenes bűncselekmény vádjával már a vádlottak padján csücsülnének. De a szabotőr magatartást egyetlen kormány sem nézi jó szemmel, tehát az Orbán-kormány is nyilván nagyvonalúan ezért is megfizetteti őket!


Az MSZP-s Nokiás-dobozok nemcsak a BKV vérét szívták. Alig akad olyan állami vállalat, amelyet a vörösnácik nem tekintették kifizetőhelyüknek!





Erről jut eszembe, hogy a MÁV-nál is tapasztaltak már Nokiás-dobozos eseteket, melyek közül világszerte a leghangosabb a MÁV Cargo eladása volt! Amikor az egyik bécsi lap riadót fújt, mert "közreműködői díj" címen több milió eurót fizettek ki egy eleddig teljesen ismeretlen magyar álcégnek, az osztrákok villámgyorsan meg is találták az egyik tettest, egy bizonyos Marschalkót úrat (vagy inkább elvtársat?), akit ki is rúgtak az ÖBB-től. A botrány magyar szálai viszont érdekes módon a ködbe vésztek. Mert az állítólagos közvetítő (kamu?) budai irodájáról kiderült, hogy ott senki sem tartózkodik és az állítólagos cégről sem tudtak semmit.




Vajon tényleg? Mert akkor hogyan kerülhetett a mintegy fél éve a MÁV éléről menesztett Heinczinger István volt MÁV vezérigazgató vezető pozícióba az ÖBB unokavállalatához, az RCA leányvállalatához, a MÁV Cargóból lett Rail Cargo Hungáriához?! Határtalan hálából? Jó tanácsokkal látta el az ÖBB vezetőit a MÁV kárára? Esetleg az említett Herr Marschalkónak súgott? Vagy talán a kusza szálak inkább Tel Avívba vezetnek? Ide tartozik egy másik, hasonló kaliberű botrány, amikor igen jó állapotban lévő többszáz tehervagont "ócskavasként" fillérekért eladták! Kinek parancsára és kinek érdekében? Mert alig telt el egy kis idő, és az "ócskavas" vagonok átfestve megjelentek más vasúttársaságok színeiben több uniós vasútvonalon. Részeg vagy elmebeteg volt, aki leselejtezte a jó vagonokat, vagy egyszerűen ő is Nokiás-dobozt kapott?


Heinczinger István egykori MÁV vezérigazgató - Shalom a MÁV Cargonál!


Másfajta Nokiás-szálak viszont Pekingbe vezetnek, valószínűleg internáci alapon! Hát igen, a régi, elvtársi barátságok olyan gyorsan nem halványulnak el! Történt, hogy a Budapest környékén, a távolsági és nemzetközi viszonylatban az autóbuszközlekedés lebonyolításáért felelős Volánbusz néhány éve újabb buszok beszerzése érdekében, annak rendje és módja szerint, a törvények látszólagos pontos betartásával, újabb közbeszerzési pályázatot írt ki.


King Long tragacs. Abszurd műszaki konstrukció. Vajon itt is Nokiás-dobozok segítségével kerültek a Volánbuszhoz?!


Jelentkezett is néhány komoly magyar buszgyártó, lévén az Ikarus nemcsak a nagyvilágban komoly hírnévvel ajándékozta meg a honi buszgyártást! És jelentkezett egy teljesen ismeretlen és lényegtelen kínai gyártó is az ócska King Long autóbuszaival, amelyek meg sem közelítették a közbeszerzési hírdetésben előírtakat! Annál többet olvasni lehet róluk a kínai sajtóban, főleg buszbalesetekről tudósító hírekben. (Itt rögtön az eszembe jut az a, mintegy egy évtizede meghirdetett torgyáni morbid ötlet, hogy Dél-Amerikából akarta hozatni a cseresznyét, mintha a hazai gyümölcsösökben teljesen ismeretlen lenne!)


Miközben a Volánbusz hülyét csinál az emberekből csak a King-Longra szabott közbeszerzési eljárások kiírásával, a Alfa Volvo Localo székesfehérvári gyártója a csőd szélén kötéltáncol!


Eltelt egy kis idő, és az utasok legnagyobb bánatára és megröknyödésére, az ócska, még légkondival sem rendelkező, csiga lassúsággal araszoló ferdeszemű tragacsok meg is jelentek a főváros környéki utakon. Sebaj, a magyar buszgyártók nyeltek egy nagyot és vártak a következő közbeszerzési pályázatra. Még jobb műszaki feltételek és alacsonyabb ár biztosítására tettek elszánt ígéretet. De a Nokiás-szellem mégis a kínaiak mellett döntött! Hiába: pénz beszél, a kutya ugat! Most már nem adták fel és fellebeztek! Sikeresen, mert a Közbeszerzési Döntőbizottság hatályon kívül helyezte a már kihirdetett eredményt! Pedig a kínaiak étvágya közben úgy megnőtt, hogy már hazai tragacsüzem építést is hírül adták.


A kiselejtezésre váró de még mindig élvonalbeli magyar Ikaruszokat magyar buszokkal kellene a Volánbusznak lecserélnie!


Persze a marxista-leninista vörösnáci zagyvaságokat újraimportáló kínai tragacsüzem működése csak akkor lett volna gazdaságos, ha – szokás szerint – egyazon útlevél és bevándorlási engedély segítségével száz adózatlan, alacsony keresetű feketemunkást is hoztak volna magukkal Pekingből! Köztük néhány kémet, pártpropagandistát és ávéhást. Szép kilátások!


A BKV-nak, a Volánbusznak, más Volán-társaságnak vajon miért nem felel meg a King-Long tragacsoknál mindenképpen jobb és olcsóbb, Győrött és Mosonmagyaróváron gyártott Credo-buszok? Miért ennyire hazafiatlanok a vörösnácik kegyeiből lett vezérigazgatók, akik közül már néhány időközben börtönbe is került?!



Nem csoda, hogy a Nokiás szellem ismét a kínaiak javára döntött! Nesze neki, de a derék magyar buszgyártók most már megmakacskodtak és újra fellebbeztek! És ez így ment hónapokon át! A Volánbusz vezetői pedig lapos és mondvacsinált sajtónyilatkozatokban szabadkoztak, hogy „a híresztelések ellenére korrupcióról, kenőpénzről szó sincs” és ezért új közbeszerzési eljárást fognak kiírni, melyről azonban érdekes módon mai napig egy újság sem írt! A Budapest-Kelenföld és Biatorbágy között közlekedő járatokon viszont egyszerre csak egy pletyka kezdett el terjedni arról, hogy „a kínaiak megveszik a Volánbuszt”!


Egy kínai főelvtárs, akinek az ötéves terv teljesítése fontosabb a minőségnél! Az értéktelen kínai kacatok egyre szélesebb körű választéka árasztja el a világot. Többnyire internáci alapon.


Nocsak, vajon az ismeretlen eredetű vörösnáci tragacsok hátsó ajtón át így akarják legyőzni a világhírű magyar buszgyártókat?! Remélem, mindez csak egy ostoba rémhír és rövídesen megjelenik egy kormány-közlemény, hogy a Volánbuszt nem adja el! De arról is, hogy a kínaiaktól eddig vásárolt ócska tragacsok csak igen szigorú műszaki és minőségi ellenőrzés után folytathatják majd további útjukat a Volánbusz vonalain. Ha addigra útközben maguktól szét nem esnek! Épp ennek megakadályozására, addig is felfüggesztik a King Longok típusengedélyét, tehát a tragacsok garázsba kerülnek!


Egy gyár valahol a vörösnáci Kínában. Katonás rend, akár az egykori auschwitzi koncentrációs táborban. Fél óra lélekromboló szeminárium a marxizmus-maoizmus zagyvaságaiból.



Persze a Volánbusznak és más Volán társaságoknak rá kell jönniük arra, hogy a feladatuk nem a jövedelem- és csúszópénz-szerzés, hanem az utasok kiszolgálása azokon a vonalakon, ahol vasút nem közlekedik! Komolyan fontolóra kell venniük azt a kormányígéretet is, hogy a vasút elsőbbséget fog élvezni, tehát ezután minden fordítva lesz, mint ahogyan azt korábban a bukott vörösnácik ostobán, Nokiás dobozok begyűjtése közben kiagyalták!


A győri Kisalföld Volán nem fél magyar buszokat üzemeltetni. A tragacs KingLong pedig senkinek sem kell! A Credo mégis hazai márka és ezerszerte jobb!


Ebbe az is beletartozik, hogy a frekventált vonalakon a buszjáratok sűrűségét növelni kell, és minden egyes, vasútállomással vagy megállóval rendelkező településen, a vasútállomáshoz ráhordó szerepre kell váltania! Ebbe pedig a buszmenetrendeknek a vasúti menetrendekhez történő igen szigorú hozzáidomítása is tartozik! Mert sokszor valamelyik Volán társaság tulajdonában lévő busszal a vasútállomásra érkező utas keserűen azt tapasztalja, hogy a vonat épp az orra előtt ment el, a vonattal érkező pedig már csak a Volán-járat hűlt helyét találja! És az is beletartozik ebbe, hogy az Orangeways és más magánbusztársaságok működését a Volán társaságok nem gáncsolják, az útvonalakat, buszpályaudvarokat uniós szellemben megnyitják előttük!


Vajon Demszky a Siemens-Combinókra szabatta a közbeszerzési eljárást? Itt hány Nokiás doboz cserélt gazdát?



A fővárosi tömegközlekedést lebonyolító BKV sem kismiska e téren! Miközben Európa szerte az újságokban olvasható volt, hogy a Siemens által a piacra dobott Combino nevű csuklós villamos hibás konstrukció és a villamosvonalaikról kivonják őket, érdekes módon Budapest főpolgármestere épp akkor a Combinók vásárlása mellett döntött! Pedig a szegedi példa a legjobb bizonyítéka annak, hogy a Visegrádi Országokban is kaphatók nagyon modern alacsonypadlós csuklós villamosok, és az áruk meg sem közelíti a légkondicionálók nélkül érkezett Combinókét! Na, a légkondicionálók utólagos beszereltetése sem javított Demszky Gábor főpolgármester süllyedő renomáján, amit tetézte még a négyes metró körül időnként kirobbanó furcsa botrányok!


A Siemens müncheni Martin-straßei székháza. Néhány éve innen több vezetőt megbilincselve vitt el a rendőrség a hirhedt korrupciós-botrány miatt, amelyben több európai miniszter is sáros volt.



Eltelt egy kis idő, aztán egyszerre csak azt is olvashattuk az újságokban, hogy a német rendőrség házkutatást tartott a Siemens müncheni központjában és több telephelyén, majd lecsapott a Siemens vezetőire és többen közülük ma is az árestom hűvösét élvezik! Csak azt nem értem, hogyan történhetett az, hogy épp a budapesti Combinók furcsa (Nokiás-dobozos?) vásárlása nem keltette fel a müncheni és a budapesti detektívek éber figyelmét?! Vajon a Nokiás dobozok használatát nagyon óvatosan ekkor próbálták ki nemcsak a Városházán?


Demszky Gábor és Hagyó Miklós elválaszthatatlanok. Egy bennük a közös: még a fotózáshoz sem értenek! Vajon hány Nokiás dobozt cseréltek egymás között?


Nagyon sokat töprengtem, hogy közzétegyem-e ezt az írásomat, mert már előre feltételezem, hogy a vörösnáci párt azonnal népirtó fasisztának fog nevezni engem! Mi több: követelni fogja a világsajtóban, hogy vonjanak engem felelősségre „emberiség elleni bűntett” miatt, esetleg „nemlétező szerzőnek” neveznek, vagy egyszerűen mindent letagadnak és letagadtatnak az ismert jelszavuk („Hazudtunk reggel, délben és este, éjjel és nappal, hónapokon, éveken át”, tehát elvtársak folytassu ezt tovább!) szellemében, Karl Marx, Friedrich Engels, Lenin, Sztálin, Hitler, Dolores Ibaruri, Fidel Castro, Mao Tse Tung, és Kim-Ir-Szen szellemében. akkor inkább gyorsan befejezem az írást és még mielőtt valamelyik titkosügynökük elkap engem, gyorsan publikáltatom.

Lisboa, 2010.06.25.

Cristobal Nagy


Észrevételeket, javaslatokat erre a címre kérjük: inacio.angelos@yahoo.com

* * *


Mélyen Tisztelt Nagy Úr!

Nagy érdeklődéssel olvastam írását a MÁV-nál és a BKV-nál tapasztalt MSZP-s sikkasztásokról, hűtlen kezelésről. Most már értem, miért olyan pocsék mindkét közlekedési vállalat szolgáltatásainak színvonala, vagy inkább színvonalon alulisága! Pedig vezetőinek, a közlekedési tárcának tudomásul kell vennie: ha azt akarják, hogy a járműveiken tapasztalt kosszal, a marslakók számára és nem a lakossági igényeknek megfelelően szerkesztett, egyre ritkábban közlekedő járatokat feltüntető menetrendekkel, az állandó jegyáremelésekkel elzavart utasokat csak úgy tudják visszaszerezni, ha végre más hasonló európai közlekedési vállalatok mintáját, jó példáját követik!

A nyugati vasutakon már 30 évvel ezelőtt légkondicionált, kitűnő rugózású, patyolattiszta (a vécéket is beleértve!) szerelvények őrködtek az utasok jókedve felett. Magyarországon viszont inkább az egykori szovjetunióbeli állapotokra emlékeztetnek. Monor és Budapest között régebben szinte negyedóránként járt személyvonat. Ma sokszor órákig kell várni rá. Ugyanez vonatkozik a BKV villamos-, trolibusz- és autóbuszjárataira!

A járatritkitások legfőbb magyarázata mindig az, hogy "kevés az utas"! Hát persze! Ki az a hülye, aki hóviharban, zuhogó esőben vagy kánikulában fél órát, 20 percet, de még 15 percet is várna! A nemrég megszüntetett 67V autóbuszt kevesen használták csúcsidőn kívül, mert ritkán járt. Ma viszont a helyébe lépett, 10 percenként közlekedő 5-ös busz tömve van!!! A 124-es és a 125-ös (az átszervezés előtt 24 és 70) buszon is korábban több utas volt, amikor 10 percenként járt, ma már sokan meggondolják, hogy kies helyeken 10 percnél tovább várjon rá, különösen sötétedés után. Sok budapesti buszjáraton ugyan ez a helyzet!

Ha a BKV és a MÁV vissza akarják hódítani az utasokat, a járatokat sűríteni kell, de úgy, hogy ne térjen el egymástól a csatlakozó vonat, busz, vagy villamos, trolibusz érkezési-indulási időpontja! Legyenek ismét átszálló megállók, ahol az egyszerre érkező buszokról, villamosokról át lehet szállni a másikra! Ma sok helyen a másik busz mögé érkező sofőr addig ki nem nyitja az ajtót, amíg a másik el nem indul. Vagy be sem áll a megállóba. Az előtte lévő pedig sietve távozik, holott sokan szállnának át egyik járműről a másikra!!! Ez különösen kora reggel és este fontos, amikor még ritkán közlekednek!

Az Európai Unió egyik rendelete szerint a vasúttársaságoknak (és ide a helyiérdekű vasutak és a villamosvasutak is bele tartoznak!) más vasutak számára szabad átjárhatóságot kell biztosítaniuk! Magyarán a MÁV (vagy bármely vasút szerelvényei) igénybe veheti a Fővárosi Villamosvasút és a Budapesti Helyiérdekű Vasút vágányhálózatát, de ez fordítva is igaz! Sok olyan európai nagyvárost személyesen ismerek, ahol a villamos egy bizonyos ponton ráhajt az államvasutak (vagy magánvasút) vágányaira, majd néhány km megtétele után folytatja az utat a saját vágányain! Budapesten e célt szolgálnak a Hannovertől vásárolt kétnormás TW 6000-es szerelvények!

Ajánlanék néhány olyan új villamosjárat létesítését, ahol a jármű a MÁV vágányait is igénybe venné:

a) Rákospalota-Pestújhely MÁV telep - Erzsébet királyné útja - a Mexikói úti aluljárónál felkanyarodás a szolnoki vonalra - Budapest Zugló MÁV állomás - Kerepesi úti vasúti híd - Kőbánya Alsó - Kőbánya-Kispest - Kispest - Pestszentimre

Ezzel a vonallal a BKV kárpótolná azokat az utasokat, akik siratják az 51-es és a 67-es villamosjáratok otromba felszámolását!

b) Káposztásmegyer, Megyeri út - 14-es vonala - a pályaudvar előtt ráfutás a MÁV vágányra - Rákospalota-Újpest pu - Istvántelek - lekanyarodás a Duna irányába - Angyalföld pu - Újpest mh - az Északi vasúti összekötő híd - a gázgyár után lekanyarodás a BHÉV vágányra - Kaszásdülő - Árpád híd - Szépvölgyi út - a Margit híd előtt rákanyarodás a megépülő, a 17-es és a 6-4-es vágányzatát összekötő vágányra - Margit körút - Moszkva tér

Ezzel Rákospalota és Újpest lakói könnyebben, gyorsabban eljutnak Óbudára és a Moszkva térre.

c) A Savoya parkig közlekedő villamosok a mostani végállomásnál felmehetnének a vasúti pályára és Érdig közlekedhetnének! Ezzel az értelmetlenül felszámolt nagytétényi villamos (korábban BHÉV) utasai kapnának elégtételt.

d) A Boráros tér és Kőbánya-Kispest között új BHÉV járat közlekedhetne, amely Közvágóhídig a 2-es villamos, majd Soroksárig a BHÉV vágányain járna, onnan áthajtana arra az ipari vágányra, amely Soroksár és Kispest állomásokat köti össze és érinti Kispest állomást. A kelebiai vasútvonal átépítése idején erre jártak a nemzetközi vonatok!

e) A jelenleg Határút metróállomás és Kispest vasútállomás között közlekedő 42-es villamos a MÁV lajosmizsei vonalának vágányain mehetne tovább Pestszentimréig!

f) Csúcsidőben fél óránként ismét közlekedhetne egy vonat a BHÉV Batthány téri végállomása és Kaszásdülő között, ahol aztán elkanyarodna az Óbuda MÁV állomásig és onnan eljutna egészen Piliscsabáig. Ezt a járatot rengeteg egyetemista is igénybe venné és azok, akik most Aquincumnál kénytelenek átszállni a MÁV-ról a BHÉVRE és fordítva!

g) Az Örs vezér térről indíthatnának egy BHÉV-járatot, amely Rákosfalva megállónál felszökne a MÁV körvasútra és tovább Rákospalota-Újpestig közekedne. Itt olyan megállókra lenne szüksége, mint: Füredi út/Rákosi út, Fogarasi út (Rákosszentmihály állomás) - Mogyoródi út/Rákospalotai határút - Csömöri u/Drégelyvár u. - Erzsébet királyné útja/Kolozsvár u. - Istvántelek - Rákospalota-Újpest

h) A Blaha Lujza tér és Rákoshegy között közlekedhetne egy új villamosjárat, amely Kőbánya Felsőnél futna fel a MÁV vágányra. Egy másik villamosjárat ugyaninnen Rákosligetig járhatna.

Tisztelettel:

Szabó János
Budapest

* * *


Tisztelt Szerkesztőség!

A világ tévéállomásai film-riporttal illusztrálva ma hírül adták az újabb emeszpés Nokiás-dobozos botrányt! A több tucat vörösnáci politikus a bukott miniszterelnök-pártvezér Gyurcsány Ferenc és a kágébés Apró Antal unoka Dobreff Klára társaságában pofátlanul megszállta az 1. számú metró szerelvényeit anélkül, hogy kifizették volna a jegy árát, illetve azt érvényesítették volna! Pont úgy tettek, mint dicstelen elődjük: Rákosi pajtás, aki sokszor úgy tett, mintha nem tudná, hogy mindenért fizetni kell és helyette senki fizetni nem fog! Bezzeg ha a budapesti Mari néni feledékenyen felszáll a BKV-járműre, a marcona BKV-ellenőr vagy kipréseli belőle a bírságot, vagy leharapja az ujját! (A budapesti jegyellenőrök dicstelen történetében ilyen eset is feljegyzésre került!)

De térjünk vissza a dicstelenül közállásaiból kirúgott Gyurcsány Ferenchez! A koldus fiából és vezér kisztitkárból lett multimilliárdos képtelen volt összeguberálni a zsebében BKV jegyre valót! És a legújabb neje sem akart ara gondolni, hogy bizony még nemmúlt el 65 éves (vagy tévedek?!), tehát neki még jegyet, bérletet kell felmutatnia az ellenőrnek a bárgyú vigyorgás helyett! De aki életében reggel, délben, esete, éjjel-nappal, heteken, hónapokon, hosszú éveken át hazudott, csalt, mindenkit becsapott és még a hatalmat is csalással kaparintotta meg (Fecóka maga vallotta be mindezt bűntársai balatonöszödi cirkuszi előadásán 2006-ban!), az bezzeg sok mindenre képes, arra is, hogy meglopja utastársait azzal, hogy a jegy árát nem fizeti ki!

(Majd megfizet, ha a bíróság előtt hónapok óta magyarázkodó barátja: Zuschlag Janó megijed attól, hogy ejnye-bejnye helyett több évtizedig élvezheti majd a sátoraljaújhelyi fegyház vendégszeretetét és mégis köpni kezd, bevallja: a sok-sok, most nem Nokiás dobozokban lenyúlt pénzt bezzeg mindig Fecó hagyta jóvá és utaltatta ki, aki pontosan tisztában volt azzal is, hogy az efféle fekete pénz a pártot gazdagítja!)

Számomra csak egy valami marad homályos: a silány, majdnem atomrobbanást előidéző ex paksi atomerőművi vezérigazgatóból lett újabb (Nokiás dobozos ügybe állítólag még bele nem kveredett, de elégé magyartalanul dadogó) BKV-vezér vajon milyen jutalomban részesíti majd a kisföldalatti jegyellenőreit azért, hogy a buzibarát maszopos bandát hagyták jegy nélkül behatolni a metróállomásra?! Mert az már bla-bla, hogy "Gyurcsány utólag kifizette a neki ki nem rót bírságot"! Könnyű mondani, hiszi a pici! A lényeg az, hogy akkor a banda tagjaival pofátlanul ingyen utazott! És mivel bűntársai szolgaian követték, hát neki kellene kifizetnie annak a száz-egy néhány maszopos utasnak a bírságát, akik birkák módjára követték! Tehát nem 24 ezer, hanem 2,4 millió forintot! De több pénzt is visszajuttathatna a BKV vérkeringésébe, hiszen eddig állandóan arról van szó a médiákban, hogy elvtársai milliárdokat loptak a BKV-től nokiás dobozok útján, de arról még nem szólt Lendvai Ildikó és Mesterházi Attila (nem a nokiás-segéd, az nyilván az öccse!), hogy a milliárdokat elővették a titkos párt kasszából és visszafizették!

Tóth Ede
Toronto, Canada

* * *


Kedves Cristobal Nagy Úr!

Talán még nem értesült róla, hogy Gyurcsány Ferencre és vörösnáci Nokiás-dobozos bűnbandájára végre rájár a rúd! Az ügyészségi nyomozókhoz került az az irat, amely szerint Gyurcsány adott utasítást a Velence tó partján lévő Sukkoró területén egy igen értékes tóparti ingatlannak egy zsidó üzletembernek történő átadására egy értéktelen, más helyen fekvő jóval kisebb gyümölcsösért cserébe, amivel a magyar állam milliárdokat veszített volna! Az izraeli állampolgár kaszinókat, szállodákat akart ide építeni, hála az Istennek az alantas terve kútba fulladt! De Gyurcsány Ferenc bűnlajstroma ennél nagyobb, hiszen még az elmebeteg, vagy az óvodás is jól tudja, hogy Zuschlag János volt Bács-Kiskun megyei MSZP elnök, volt országgyűlési képviselő bűntársa volt, hiszen sötét machinációiról sportminiszterként tudnia kellett! Reménykedjünk, hogy Zuschlag végre igazi vallomást tesz, terhelőt Gyurcsányra is! Zuschlag másik bűntársa volt egy bizonyos Arató Gergely nevű ex-kiszes is, Gyurcsány államtitkára, akivel együtt gúnyolódtak, hahotáztak a nácik által meggyilkolt szerencsétleneken egy, a Terror Házánál megtartott rendezvényen, amit a tv-kamerák is felvették. Kár, hogy a képről lemaradt az akkor ott jelenlevő Gyurcsány és újdonsült x-edik felesége, Apró Antal hazaáruló gyilkos unokája!

Üdvözlettel:

Balogh Jánosné



MSZP-s hahotázás Zuschlag János és Arató Gergely vezényletével a Terror Házánál... Ezért nem jár nekik börtön?


* * *

A MÁV-cégnél a gyanúsított is jól keres

Hír TV, 2010-07-31 11:41

Nem ingott meg a MÁV Zrt. bizalma Hosszú Sándorban annak ellenére sem, hogy a MÁV Informatika Zrt. vezérigazgatóját jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntett elkövetésével gyanúsítja a rendőrség. Legalábbis erre utal, hogy a vasúttársaság nem szüntette meg, de még csak fel sem függesztette Hosszú munkaviszonyát, noha a nyomozó hatóság szerint a MÁV Informatika vezetőjének döntései, humánpolitikája, a cég gazdálkodása negyvenmilliós vagyoni hátrányt okozott a társaságnak és a MÁV-nak is. Hiába érdeklődött a Magyar Nemzet a vasúttársaságnál, lapzártáig nem adtak magyarázatot arra: miért hagyják a helyén Hosszút.

Valami nagyon bűzlik a MÁV-nál


A rendőrség tavaly november óta nyomoz a MÁV Informatika ügyében, a volt közlekedési miniszter feljelentése nyomán. A nyomozók februárban házkutatást tartottak a cég székházában, adatokat kértek a MÁV-tól, a MÁV Informatika Zrt.-nél kötött egyes végkielégítések, munkaszerződések kapcsán, de bekérették a zrt. mintegy húsz céggel kötött tanácsadói szerződéseinek dokumentációját is. A gyanú szerint Hosszú Sándor megszegte vagyonkezelési kötelezettségét, amikor több munkavállalóval kötött oly módon szerződést, hogy ők a valóságban munkát a MÁV Informatikának nem végeztek – olvasható a szombati Magyar Nemzetben, melyből további részleteket is megtudhat.

Hosszú Sándor elvtárs és gyanúsított


Hosszú Sándor 2003 óta a társaság értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója volt. Irányítása alá tartozott még a marketing-kommunikáció és a tendermendzsment. Műszaki területen villamos üzemmérnöki, gazdasági területen külkereskedelmi közgazdász diplomával rendelkezik. Korábbi munkahelyein külkereskedőként, majd később a KFKI cégcsoportnál kereskedelmi vezetőként, ill. 1988-tól kezdődően kereskedelmi és pénzügyi igazgatóként szerzett szakmai tapasztalatokat. 2007. március 15-től a MÁV INFORMATIKA Kft. vezérigazgatójává nevezték ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése